Idea fair trade znana jest każdemu podmiotowi, który chce podejmować przemyślane i zrównoważone decyzje – zarówno producenckie, jak i konsumenckie. O sprawiedliwym handlu mówi się nierzadko w kontekście ubrań czy żywności. Dziś sprawdzamy, dlaczego te zasady powinny uwzględniać także produkty i urządzenia biurowe.
Sprzedaż produktów biurowych fair trade – na kim spoczywa odpowiedzialność?
Zwiększenie świadomości w tym zakresie powinno być widoczne zarówno wśród producentów, jak i wśród odbiorców sprzętu biurowego. Za edukację na tym polu odpowiadają m.in. specjalistyczne organizacje, takie jak np. Fair Market Institute fmi.org.pl. Zajmują się one m.in. organizacją eventów z zakresu promocji dobrych praktyk rynkowych. Publikując artykuły oraz działając w mediach, promują usługi producentów oryginalnego sprzętu biurowego.
Sprzęt biurowy w sprawiedliwym handlu – dlaczego to takie ważne?
Wielu osobom, które słyszą o idei fair trade, nie przychodzi do głowy od razu takie zagadnienie jak zasady uczciwej konkurencji na rynku sprzętu biurowego. Przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom rynkowym w tym zakresie oraz promowanie takich wartości, jak:
- ekologiczne wzorce pracy biurowej,
- optymalizacja procesów biurowych,
- certyfikowanie urządzeń biurowych.
To zagadnienia, które zdecydowanie zasługują na uwagę i nie należy ich pomijać w dyskursie teoretycznym i praktycznym. Dlaczego idea fair trade powinna przejawiać się także na tym rynku? Ogromne znaczenie ma tutaj skala zastosowania urządzeń biurowych.
Niezależnie od wielkości i profilu działalności, przedsiębiorstwo korzysta z różnorodnych urządzeń tego typu. Oprócz tego intensywna eksploatacja oznacza także konieczność wymiany takiego wyposażenia. Gdy przeanalizuje się te zjawiska w większej skali, przed naszymi oczami ukażą się ogromne liczby, obrazujące znaczenie tego segmentu rynku, co powinno być bodźcem do prowadzenia zasad fair trade także na tym polu.